تلگرام و واتساپ :  2258285-0936

 تلفن فروش :  77591964-021

در طراحی انبار ایمنی در سیستم قفسه بندی انبار و انتخاب نوع سیستم قفسه بندی انبار بسیار اهمیت دارد، زیرا طراحی صحیح سیستم قفسه بندی انبار در ایمنی و امنیت قفسه های انبار مانند قفسه ثابت فلزی ، قفسه ریلی ترکیبی و ...  نقش مهمی دارد و باعث کاهش خطرات در محل کار و همچنین ایجاد یک انبار کارآمد خواهد شد، همچنین کارکنان در یک محیط امن و سالم فعالیت بهینه تری خواهند داشت، در ادامه موارد ایمنی که برای سیستم قفسه بندی انبار نیاز است تا اجرا شود را مختصر توضیح داده ایم تا کمی بیشتر با این مقوله آشنا شوید با ما همراه شوید:

طراحی و مونتاژ سیستم قفسه بندی انبار

وزن ، اندازه و شکل اقلام انبارش هنگام انتخاب سیستم قفسه بندی انبار باید بررسی شود همچنین انواع پالت، متناسب با اندازه کالاها و ظرفیت وزن می تواند موارد سقوط و خطرهای ناشی از حمل در هنگام بارگذاری را بسیار کاهش می دهد، در سیستم قفسه بندی انبار بارگذاری باید به صورت یکنواخت اجرا شود و حتما ظرفیت وزن مورد توجه باشد تا وزن به درستی توزیع شده باشد، کالاها در قفسه ها باید فاصله استاندارد را داشته باشند زیرا می تواند ثبات سیستم قفسه بندی انبار را تحت تأثیر قرار دهد.

 

طراحی و مونتاژ سیستم قفسه بندی انبار

 

همچنین بارهای سنگین تر و بزرگتر در طبقات پایین سیستم قفسه بندی انبار باید بارگذاری شودزرا در این صورت آسیب های بالابر و لیفتراک به حداقل خواهد رسید، ایمنی سیستم های نگهداری مواد و کالا و سیستم قفسه بندی انبار با طراحی انبوه، موثر و نصب و راه اندازی آغاز می شود،  نکاتی که باید طراحان سیستم قفسه بندی انبار  رعایت کنند عبارت است از:

1_ نوع کالا اندازه، وزن و کمیت را تجزیه و تحلیل خواهند کرد تا بتوانند مناسب ترین سیستم قفسه بندی انبار را طراحی و اجرا کنند.

2_ فاصله ای مناسب برای عبور تجهیزات جابجایی کالا فراهم خواهند کرد تا بتوانید انتقال کالاها را به راحتی انجام دهید.

3_ هنگام کروکی برداری از محل بررسی می کنند تا مطمئن شوند قفسه ها در معرض رطوبت بیش از حد و یا عناصر دیگر نیستند که می توانند تمامیت ساختار سیستم نگهداری مواد و کالاها را به خطر بیندازند.

4_ اقدامات احتیاطی  انجام خواهند داد تا در صورت وجود خطرات در مورد بلایای طبیعی از جمله زلزله به طور بالقوه به انبار و سیستم قفسه بندی انبار آسیبی وارد نشود.

5_ از اینکه ستون به درستی به کف زمین اتصال داده شده و كف انبار از بتن مسلح و مقاوم باشد تا در برابر لرزش و وزن کالاها تحمل لازم را داشته باشد مطمئن خواهند شد.

6_ فراهم کردن نورکافی برای انبار با رعایت روشنایی در فواصل اخرین طبقات سیستم قفسه بندی انبار.

7_ سیستم آبرسانی در محل انبار نصب خواهند کرد که با سیستم قفسه بندی انبار نیز مطابقت داشته باشد

 

طراحان سیستم قفسه بندی انبار

 

بازرسی و خدمات سیستم قفسه بندی انبار

بازرسی در سیستم قفسه بندی انبار با هر شرایط کاری ضروری است و باید انجام بگیرد زیرا بازرسین شرایط بارگذاری را بررسی و ظرفیت وزن مطابق با دستورالعمل های سیستم نگهداری را کنترل خواهند کرد تا بارگذاری با دستورالعمل مغایرت نداشته باشد. بازرسی از سیستم قفسه بندی انبار شامل کنترل نمودن اتصالات، محکم بودن پیچ و مهره ، مهار بند ها و قرار گرفتن تمامی قطعات در محل خود و در یک راستا بودن قفسه اطمینان حاصل میکنند .

ایمنی تجهیزات در سیستم قفسه بندی انبار

مهمتر از همه در سیستم قفسه بندی انبار ، استخدام اپراتورهای دارنده مجوز و تجربه کافی برای کاهش آسیب به سیستم ضروری خواهد بود، استفاده از محافظ های راهرو، محافظ قاب و محافظ ستون به کاهش تخریب و طول عمر سیستم قفسه بندی کمک خواهد کرد، محافظ ها یکی از مهمترین محصولات ایمنی برای حفاظت از سیستم قفسه بندی انبار محسوب می شود، محافظ ها به حفظ یکپارچگی سازه کمک بسیاری خواهند کرد و در دراز مدت حتی از بروز خطرات مالی و جانی جلوگیری خواهد شد. امروزه استفاده از سیستم قفسه بندی انبار و انبارهای صنعتی و تولیدی یک امر ضروری می باشد جهت چیدمان بهینه و بهره برداری بهتر و کاربردی از فضای انبارهمچنین دسترسی به کالاها و محصولات آسانتر خواهد بود. سیستم قفسه بندی انبار مانند قفسه بندی پالت و پانل راک، قفسه ریلی انبار و قفسه های خود راهرو برخی از روش های مورد استفاده در انبارها بوده و در سیستم قفسه بندی انبار یکطرفه، دو طرفه، سرشلف، قفسه های مخصوص میوه و ... کاربرد دارند.

 

ایمنی تجهیزات در سیستم قفسه بندی انبار

 

به طور کلی باید جهت بکار گرفتن قفسه های انبار و یا حتی قفسه های فروشگاهی شرایط ایده آل فراهم کنید تا ایمنی و طول عمرشان افزایش یابد و همچنین متحمل خسارتهایی در محصولات چیده شده بر روی آنها نشوید.

نکات مهم هنگام استفاده از تجهیزات سیستم قفسه بندی انبار

1_ قرار دادن بار بیش از توان تحمل وزنی قفسه بر روی طبقات سیستم قفسه بندی انبار یکی از شایعترین عوامل آسیب دیدن قفسه بندی فروشگاهی و انباری است، زیرا باعث می شود کفه ها یا بازوهای افقی دفرمه شود و گاهی میتواند باعث فرو ریختن تمام سیستم قفسه بندی انبار شود، گاهی این اتفاق عموما به صورت دومینویی و سلسه وار اتفاق می افتد و خسارت جبران ناپذیری به همراه دارد.

2_ هنگام جایگذاری بارها توسط لیفتراک، از رها نمودن آن ها جدا خودداری کنند. زیرا باعث ایجاد ضربه ناگهانی و نقطه ای بر بدنه قفسه ها خواهد شد، در بهترین حالت، ضربه لرزش شدیدی در سیستم ایجاد میکند که کاهش طول عمر قفسه بندی ایجاد میکند، همچنین خطراتی همچون سقوط بار، دفرمه شدن سیستم و یا شکستن و فروریختن  اتفاق خواهد افتاد .

3_ حرکت لیفتراک میان سیستم قفسه بندی انبار می تواند با ضربات ناشی از شاخک های لیفتراک به ستون قفسات همراه باشد، این امر باعث شل شدن پیچ ها و رول بولت ها خواهد شد و در مواقع حاد سیستم قفسه بندی انبار براکت ها و ستون های رول فرمی دفرمه به خود میگیرند در چنین شرایطی استقامت و امنیت سیستم به شدت پایین می آید. در این مواقع بهتر است روی ستون قفسه ها از محافظ قاب استفاده نمود تا مانع از برخورد شاخک های لیفتراک با سیستم شود.

4_ خطرناکترین اشتباه در سیستم قفسه بندی انبار زمانی است که کارکنان انبار هنگام جابجایی کالاها، سهوا بارها را میان راهروهای قفسه میگذارند، این امر در زمره خطرناکترین اشتباهات رایج در انبارها علی الخصوص انبارهای دارای کالای فروشگاهی میباشد. برای مثال تصورکنید انبار دچار آتش سوزی شده، حضور بارهای مزاحم در راهروها مانع از حرکت سریع و به موقع وسایل نقلیه اطفاء حریق میگردد و موجب سرایت آتش به دیگر قسمت های انبار و کارخانه میشود.

5_ سیستم قفسه بندی انبار به تناسب کالای مورد ذخیره سازی خود به پالت هایی با توان تحملی متفاوت نیاز دارند زیرا انتخاب اشتباه پالت می تواند در طول زمان موجب شکستگی شود و باعث سقوط پالت از روی قفسه ها می شود، هزینه های ناشی از آسیب بار، ممکن است جان کارکنان را به خطر بیاندازد.

 

نکات مهم هنگام استفاده از تجهیزات سیستم قفسه بندی انبار

 

6_ گاهی در سیستم قفسه بندی انبار برای ایجاد فضای مضاعف اقدام به نصب و جوشکاری قطعات اضافی بر روی قاب، فریم و یا بازوی راک می نمایند، این عمل باعث تغییر بالانس فشار وارده بر سیستم قفسه بندی خواهد شد که باعث می شود، ایمنی سیستم قفسه بندی انبار را به شدت کاهش دهد، در مواقعی که نیاز به قفسه های بیشتر دارید از کارشناسان مجری نصب سیستم قفسه بندی انبار باید کمک بگیرید و یا شرکت هایی که میتواند در این زمینه مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهد.

7_ ریزش مواد خورنده به روی تجهیزات موجب حل شدن رنگ و ایجاد خوردگی در سیستم قفسه بندی انبار خواهد شد، و باعث می شود سیستم قفسه بندی انبار دچار آسیب شود که خیلی خطر ناک است، بهتر است در چنین مواقعی قفسه را به دقت بررسی کنید و اگر پوسیدگی زیاد بود، حتما قسمت پوسیده قفسه بندی انبار را با کمک کارشناسان سیستم قفسه بندی انبار تعویض کنید.

8_ کالاهای ذخیره شده در انبار بسیار سنگین وزن هستند و حمل و نقل آنها نیز دشوار می باشد، در چنین شرایطی حتما از ماشین های حمل بار نظیر لیفتراک کمک بگیرید و هرگز از روش هایی همچون کشیدن و هل دادن بارها استفاده نکنید، این عمل نیز ساییدگی رنگ و زنگ زدگی قطعات و پالت ها را همراه دارد و ایمنی و طول عمر سیستم قفسه بندی انبار را کاهش می دهد.

9_ اجرای سیستم قفسه بندی انبار صنعتی اهمیت ویژه ای دارد و با نادیده گرفتن کوچکترین جزئیات میتواند خسارات بالایی ایجاد کند، به همین دلیل باید از مواد اولیه مرغوب و از طراحی هوشمندانه بنا به در نظر گرفتن نیازهای شما و فضای موجود استفاده کرد ، این موارد در سیستم قفسه بندی انبار کمک شایانی در بهبود ایمنی انبار خواهد کرد.

10_ باز و بسته نمودن قطعات و اجزای سیستم قفسه بندی انبار به منظور تغییر در ارتفاع طبقات و یا تعداد آنها گاهی تعادل سیستم را دچار مشکل می کند حتی ممکن است منجربه سقوط شود به همین دلیل برای ایجاد هرگونه تغییر در اجزا قفسه ها حتما با کارشناسان قفسه بندی کمک بگیرید.

 

 

  • Start Publishing Date
انواع قفسه‌بندی و کاربردهای آن در سیستم های اداری

قفسه به هر سازه ای اعم از فلزی، چوبی و یا پلاستیکی گفته می شود که دارای سطوح قابل بارگذاری و یا دسترسی باشد، قفسه بندی نقش بسزایی در جهت ساماندهی و ...

دانش سیستم انبارداری

به سیستمی که کلیه فرآیندهای اصلی انبار را ساماندهی کند. سیستم انبارداری گفته می شود، به طور کلی فرآیند های اصلی انباررا میتوان  به دو قسمت  تحویل ...

ایمنی تجهیزات در سیستم قفسه بندی انبار

در طراحی انبار ایمنی در سیستم قفسه بندی انبار و انتخاب نوع سیستم قفسه بندی انبار بسیار اهمیت دارد، زیرا طراحی صحیح سیستم قفسه بندی انبار در ایمنی و ...

 طراحی سیستم قفسه بندی انبار و سیستم قفسه بندی فروشگاه

در طراحی سیستم قفسه بندی انبار و سیستم قفسه بندی فروشگاه اندازه محیط نقش بسیاری زیادی در اجرا و انتخاب نوع طراحی خواهد داشت ، برای مثال در طراحی ...

ما برای خرید روزانه یا هفته ای و یا حتی ماهیانه بیشتر وقت خود را در فروشگاه های کوچک و فروشگا ه های زنجیره ای بزرگ با برندهای مختلف می گذرانیم.آیا تا ...

 هر سازه ای که از فلز و چوب یا پلاستیک ساخته شده باشد و دارای سطح هایی باشد که قابل بارگذاری و دسترسی باشد،قفسه گفته می شود.

صنعت قفسه بندی از گذشته ...

امروزه  به منظور راحت تر شدن انبارداری، استفاده از انواع قفسه بندی انبار بسیار گسترش پیدا کرده است. این قفسه بندی ها موجب منظم تر شدن کسب و کار شده و ...

یک سیستم قفسه بندی خوب علاوه بر اینکه سبک و با دوام است باید قادر باشد بارهای بسیار سنگین را نگه داری کند.شما این مطلب را تایید می کنید چون می دانید ...

بسیاری از افراد بتوانند یکی از بهترین و شیک ترین پیشخوان و ویترین را داشته باشند به دنبال قفسه بندی ویترین و پیشخوان خود هستند که به این منظور می ...

سیستم  قفسه بایگانی ریلی همانطور که از این نام پیداست، بخاطر طراحی انعطاف پذیرش، می تواند قفسه ها را از یک مکان به مکان دیگر منتقل و جابه جا کند. ...

در میان انبارداران خط کشی و شماره گذاری کف انبار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد و شما نیز می توانید با توجه به اصول این امر، اقدام به شماره ...

پرکاربردترین تجهیزات در انبارها، انواع فروشگاه و مکان های دیگر قفسه ها هستند. برای نگهداری اقلام مختلف از کالاهای خودرویی و صنعتی گرفته تا یخچال ...

در طول زمان همواره یک چالش مهم برای بشریت، حفظ اطلاعات یا همان بایگانی فیزیکی بوده است، با وجود پیشرفت های تکنولوژیکی ما هنوز نتوانسته ایم شکل حفاظتی ...

در مقاله قبلی که در مورد قفسه فلزی بود در مورد قفسه بندی پیچ و مهره ای بصورت مختصر صحبت کردیم و در این مقاله قصد معرفی قفسه بندی پیچ و مهره ای  بصورت ...

انبار، ساختمانی برای حفظ و نگهداشت کالاهاست و جهت حفظ بهتر محصولات در قفسه انبار هم در صنایع بسیار با اهمیت وظیفه ی انبارداری است. انبارها توسط ...

این نوع سیستم قفسه بندی شامل موارد ذیل می باشد:

موبایل راک

شاتل درایوین

خود جریان

خود تغذیه

خود برگشت

بایگانی متحرک

در این بخش به توضیح ...

در اقتصاد کشور ما انبار اهمیت فراوانی دارد و امروزه زمین از ارزش بالایی برخوردار است و با توجه به ارزش آن دیگر شما نمی‌توانید انبار و یا فروشگاهی را ...

یکی از رایج ترین مسیرهای چیدمان کالا در صنعت خرده فروشی، قفسه بندی فروشگاه است. از فروشگاه های مواد غذایی تا فروشگاه های سخت افزاری، همه این روش را ...

ویژگی های قفسه بایگانی ریلی یا متحرک

وقتی صحبت از ذخیره سازی فایل های و به فکر ذخیره ‎سازی بسیاری از فایل ‎های کاغذی مهم هستید و احساس می نمایید که برای ذخیره سازی این فایل های کاغذی ...

در واقع می توان گفت که یکی از کاربرد های قفسه بایگانی ریلی مکانیکی و یا همان کمد بایگانی ریلی مکانیکی برای نگهداری هرچه بهتر، و با اطمینان اسناد مهم ...

بهینه سازی محیط اداری با قفسه بایگانی ریلی

می توان گفت که تمامی شرکت ها، بانک ها، سازمان های دولتی و خصوصی دارای اسناد و مدارک زیادی هستند که مراقبت و حفاظبت از آن اسناد برایشان اولویت دارد در ...

قفسه بایگانی ریلی برقی

اگر شما هم مانند بسیاری دیگر از افراد و ادارات که در محیط کار خود از پرونده های زیادی نگهداری میکنند، پرونده، کاغذ و زونکن های بسیار زیادی دارید که ...

کمد بایگانی ریلی یک ایده جدید برای قفسه بندی اسناد به روش نوین است. جایگزین کردن بایگانی ریلی برای قفسه های قدیمی مشکلات بسیاری را در نگهداری اسناد ...

Load More